De warmte-installatie in jouw woning is onder te verdelen in twee delen: de afleverset en de binnenhuisinstallatie. De afleverset hangt meestal in de meterkast of bergruimte. Vaak is het een witte of grijze box maar zoals eerder genoemd werken we met verschillende types dus het kan dat jouw afleverset een andere kleur heeft. De afleverset kan een warmtapwaterapparaat hebben en een warmtemeter en heeft drie functies:
1. Je woning verwarmen: het warme water stroomt vanuit het warmtenet via de afleverset de binnenhuisinstallatie (vloerverwarming, radiatoren of convectoren) van jouw woning in. Het water wat afgekoeld is, stroomt via de afleverset weer terug naar het warmtenet.
2. Warmtapwater leveren: bij de meeste woningen zit in de afleverset een warmtapwaterapparaat. Dit apparaat zorgt ervoor dat het koude water verwarmd wordt zodat je gebruik kan maken van warm water in bijvoorbeeld de badkamer.
3. Warmteverbruik bijhouden: aan de afleverset zit een meter gekoppeld die het warmteverbruik registreert in gigajoules (GJ). Let op, deze video gaat over WKO dit is niet op alle projecten met een afleverset het geval, de bron kan per project verschillen. Deze video betreft een WKO met extra warmtebron, in dit geval aquathermie. Dat kunnen ook andere bronnen zijn, zoals PV-panelen of uitsluitend energie uit de bodem.
Geen warmte in huis kan diverse oorzaken hebben. Ga het volgende na:
Heeft dit antwoord geholpen?
Je krijgt meer warmte dan waar je om vraagt. Voer het volgende uit:
Als een kraan geen warm water geeft, kan dat verschillende oorzaken hebben. Doorloop deze stappen:
We maken onderscheid tussen lekkage in onze installatie en de binnenhuisinstallatie, zie de beschrijving van onderdelen op de informatiekaart. De informatiekaart vind je op MijnEteck.
Er komt een hard geluid uit je meterkast. Mogelijk wordt dit geluid veroorzaakt door de warmte-installatie van Eteck of door onderdelen in de binnenhuisinstallatie.
Als je een storing doorgeeft via telefoonnummer 085-0218000, kan later blijken dat de storing buiten onze verantwoordelijkheid valt.
Dit geldt bijvoorbeeld voor problemen in de binnenhuisinstallatie zoals de vloerverwarming en thermostaten. Deze maken veelal geen onderdeel uit van de installatie van Eteck. In veel gevallen ligt de verantwoordelijkheid van de binnenhuisinstallatie bij de bewoner zelf of de verhuurder.
Mochten onze medewerkers het vermoeden hebben dat de bron van de storing buiten onze verantwoordelijkheid ligt, dan zullen zij vragen om akkoord te gaan met mogelijk additionele kosten.
Ontdekte je aan de hand van bovenstaande stappen dat de storing in ons systeem zit? Meld dan je storing:
Zodra wij jouw melding binnenkrijgen, wordt deze beoordeeld en doorgezet naar onze onderhoudspartij. Soms nemen we eerst contact met je op omdat wij nog vragen hebben over de melding. De onderhoudspartij gaat vervolgens aan de slag om het probleem te verhelpen.
Zit de storing in de binnenhuisinstallatie? Klik door naar deze pagina om te controleren wat je het beste kunt doen.
Een aantal dingen kan je zelf doen om je warmte-installatie te onderhouden.
Binnenhuisinstallatie
Compensatie
Zelfhulp individuele warmtepomp
Om je beter te helpen gebruiken wij cookies. Naast functionele cookies, plaatsen we ook analytische cookies om onze website te verbeteren. Meer weten? Lees ons cookie- en privacybeleid.
Je kunt je voorkeuren aanpassen of meer informatie bekijken.
Zet je categorieën uit, dan kan het voorkomen dat gerelateerde functionaliteiten binnen de website niet meer goed werken. Je kunt altijd op een later moment jouw voorkeuren aanpassen. Bekijk ons cookie statement.