Om je beter te helpen gebruiken wij cookies. Naast functionele cookies, plaatsen we ook analytische cookies om onze website te verbeteren. Meer weten? Lees ons cookie- en privacybeleid.

Je kunt je voorkeuren aanpassen of meer informatie bekijken.

Deze cookies zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt. Deze cookies kun je niet uitzetten.
Deze cookies zorgen ervoor dat we het gebruik van de website kunnen meten en verbeteringen door kunnen voeren.
Deze cookies kunnen derde partijen, zoals YouTube of Vimeo, plaatsen.
Deze cookies stellen onze advertentiepartners in staat om doelgerichter informatie aan te kunnen bieden.

Zet je categorieën uit, dan kan het voorkomen dat gerelateerde functionaliteiten binnen de website niet meer goed werken. Je kunt altijd op een later moment jouw voorkeuren aanpassen. Bekijk ons cookie statement.

Sla het navigatie menu over en ga direct naar de inhoud
Over jouw recht op vergoeding bij storingen

Compensatie

Zodra een storing bij ons bekend is, starten we met de werkzaamheden om de storing te verhelpen. Dit lukt niet altijd vóórdat jij hier iets van merkt. Het is natuurlijk heel vervelend als je hierdoor ongemak ervaart en het is logisch dat je je afvraagt of je dan recht hebt op een vergoeding. Bij het bepalen hiervan is onderscheid gemaakt tussen collectieve en individuele storingen. Hoe zit dit?

Collectieve storing

Is er sprake van een collectieve onderbreking van de warmtelevering en/of het warmtapwater en is dit niet de eerste storing in 12 maanden tijd? Dan gelden de volgende voorwaarden voor compensatie:

  • Storing korter dan 8 uur?
    Je ontvangt geen compensatie.
  • Storing tussen de 8 tot 12 uur?
    Je ontvangt een compensatie van € 35,00.
  • Storing langer dan 12 uur?
    Voor iedere 4 uur dat de storing langer duurt, heb je recht op een compensatie van € 20,00.

Heb je hier recht op? Dan informeren we je zo snel mogelijk over deze vergoeding. Je hoeft hier zelf dus geen verzoek voor in te dienen. De compensatie betalen we uiterlijk binnen 6 maanden uit.

Individuele storing

Of je bij een individuele storing recht hebt op compensatie, is afhankelijk van de situatie van de storing. Heb je in dit geval recht op een vergoeding? Dan informeren we je zo snel mogelijk over de vergoeding die je ontvangt. Je hoeft hier zelf dus geen verzoek voor in te dienen. De compensatie betalen we uiterlijk binnen 6 maanden uit.

Denk je dat je onterecht géén compensatie hebt ontvangen voor een storing? Neem dan contact met ons op. Wij beoordelen jouw aanvraag en beslissen op basis daarvan of je alsnog recht hebt op compensatie.