9 mei 2023

Eindgebruikers up-to-date met Eteck BouwApp

Grootschalige renovatiewerkzaamheden en hebben een grote impact op bewoners en omwonenden. Volledig, tijdig en effectief communiceren is dan belangrijks. Daarom is Eteck in januari begonnen met een pilot van de Eteck BouwApp in de wijk Passewaaij.

Voor een succesvolle renovatie is het belangrijk om eindgebruikers te betrekken bij onze activiteiten. Hierover informeren we onze klant via brieven waarin we uitleggen wat we precies gaan doen en welke overlast zij kunnen verwachten. De wijze waarop bewoners geïnformeerd willen worden is echter gewijzigd. Bewoners en omwonenden willen snel, kort en op het door hun gewenste moment geïnformeerd worden. Gezien die behoefte en het duurzame karakter van Eteck hebben wij de Eteck BouwApp gelanceerd. Hiermee krijgen bewoners en omwonenden (korte) updates van de werkzaamheden. Een manier om de bewoner te betrekken bij de werkzaamheden en de mogelijkheid om ook via deze digitale weg interactie aan te gaan.

De app is een mooie toevoeging aan de communicatiemix om accuraat te informeren en om achteraf terug te blikken op specifieke werkzaamheden. Dit zorgt voor meer betrokkenheid en meer begrip voor omwonenden en onze eindgebruikers.

Alle omwonenden bereikbaar

De app heeft verschillende mogelijkheden. Een van de belangrijkste functies is het delen van updates van alle projectontwikkelingen. Met deze updates geven we niet alleen de eindgebruikers een kijkje achter de bouwhekken, de app is toegankelijk voor iedereen, ook voor andere omwonenden of betrokken partners. Hierdoor bereiken we ook hen die geen aansluiting hebben op ons warmtenet.

Aan de hand van smileys kunnen gebruikers van de app hun ervaringen met de werkzaamheden met ons delen. Op basis hiervan kunnen we tijdens het proces de communicatie aanpassen. Daarnaast kunnen gebruikers pushmeldingen aanzetten, zodat zij bij nieuwe updates meteen op de hoogte zijn.