Snel antwoord op je vraag

Er zijn 0 resultaten gevonden, probeer een andere omschrijving, raadpleeg MijnEteck of neem contact met ons op.

Populaire vragen

  • Ga je wonen in een huis waar Eteck warmte en/of koude levert? Meld je dan zo spoedig mogelijk bij ons aan. Dit kan gemakkelijk en snel online.

    Telefonisch aanmelden kan ook via 085-0218000 of stuur een e-mail naar customercare@eteck.nl.

    Na aanmelding ontvang je van ons een welkomstpakket met informatie over de service die Eteck levert, de tarieven en voorwaarden.

  • In de selfservice portal MijnEteck kun je zelf allerlei gegevens inzien zoals je persoonlijke gegevens, facturen en meterstanden. Tevens kun je hier je voorschotbedrag aanpassen, je verhuizing doorgeven, vragen stellen of storingen melden.

    Nog geen inloggegevens voor MijnEteck? Deze kun je hier aanvragen.

  • Als je verhuist naar een woning zonder aansluiting op het systeem van Eteck dan kan je je bij ons afmelden.

    Regel dit eenvoudig online via MijnEteck.

    Om je verhuizing zo efficiënt en correct mogelijk te verwerken hebben wij de volgende informatie nodig:

    • de datum van sleuteloverdracht;
    • de meterstanden (indien van toepassing) op de datum van sleuteloverdracht;
    • je nieuwe correspondentieadres;
    • of het een koop- of huurwoning betreft.
      • In het geval van koop ontvangen wij graag de naam van de nieuwe bewoners.
      • In het geval van huur ontvangen wij graag de naam van de verhuurder.

    Hoewel wij de meeste meterstanden op afstand kunnen uitlezen, verzoeken wij je de meterstanden ter verificatie toch op te geven of een duidelijke foto met de meterstanden mee te sturen.

    Verhuizing online doorgeven

  • Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen per week via telefoonnummer 085-0218000. Geef hierbij duidelijk aan dat het om een storing gaat. Mocht de installatie een storingscode aangeven, geef deze dan ook aan ons door.

    Als er een defect is of je vermoed dat er een afwijking in de techniek is meldt dit dan via ons selfservice portal MijnEteck. Telefonisch doorgeven mag uiteraard ook gewoon via 085-0218000.

Waar gaat je vraag over?

    • Ga je wonen in een huis waar Eteck warmte en/of koude levert? Meld je dan zo spoedig mogelijk bij ons aan. Dit kan gemakkelijk en snel online.

      Telefonisch aanmelden kan ook via 085-0218000 of stuur een e-mail naar customercare@eteck.nl.

      Na aanmelding ontvang je van ons een welkomstpakket met informatie over de service die Eteck levert, de tarieven en voorwaarden.

    • Als je verhuist naar een woning zonder aansluiting op het systeem van Eteck dan kan je je bij ons afmelden.

      Regel dit eenvoudig online via MijnEteck.

      Om je verhuizing zo efficiënt en correct mogelijk te verwerken hebben wij de volgende informatie nodig:

      • de datum van sleuteloverdracht;
      • de meterstanden (indien van toepassing) op de datum van sleuteloverdracht;
      • je nieuwe correspondentieadres;
      • of het een koop- of huurwoning betreft.
        • In het geval van koop ontvangen wij graag de naam van de nieuwe bewoners.
        • In het geval van huur ontvangen wij graag de naam van de verhuurder.

      Hoewel wij de meeste meterstanden op afstand kunnen uitlezen, verzoeken wij je de meterstanden ter verificatie toch op te geven of een duidelijke foto met de meterstanden mee te sturen.

      Verhuizing online doorgeven

    • Mocht je het antwoord op jouw vraag niet op onze website kunnen vinden dan kun je uiteraard contact met ons opnemen.

      Daarnaast zijn wij ook actief via Facebook en Twitter!

    • Eteck gaat elke dag voor een zo betrouwbaar mogelijke levering van warmte en koude. Werkzaamheden proberen we zo goed, tijdig en volledig mogelijk uit te voeren. Toch kan het gebeuren dat je ergens ontevreden over bent. Voor die gevallen is er de klachtenprocedure.

      Een klacht kan je op twee manieren indienen: per e-mail via customercare@eteck.nl of per brief naar Antwoordnummer 10068, 2740 VB in Waddinxveen (postzegel niet nodig).

    • Deze informatie kun je vinden op het tariefblad. Dit tariefblad is te vinden in het klantportal MijnEteck.

    • De Eteck App is te downloaden vanuit de Apple store of de Google Playstore.

    • In de selfservice portal MijnEteck kun je zelf allerlei gegevens inzien zoals je persoonlijke gegevens, facturen en meterstanden. Tevens kun je hier je voorschotbedrag aanpassen, je verhuizing doorgeven, vragen stellen of storingen melden.

      Nog geen inloggegevens voor MijnEteck? Deze kun je hier aanvragen.

    • Dit kan eenvoudig door je hier te registreren voor MijnEteck. Uiteraard kun je ook een account aanvragen via telefoonnummer 085-0218000 of per email aan customercare@eteck.nl.

    • Het is belangrijk dat het emailadres wat je gebruikt om in te loggen op MijnEteck hetzelfde is als het emailadres wat in het systeem van Eteck staat.

      Als het niet lukt om in te loggen, maak een printscreen van de foutmelding en mail deze naar customercare@eteck.nl. Er zijn verschillende oorzaken mogelijk. Met de foutmelding kunnen we snel controleren waar het probleem zich bevindt. Uiteraard is telefonisch contact ook mogelijk via 085-0218000.

    • Dit kun je op drie manieren doen: via ons klantportaal MijnEteck, door te bellen met 085-0218000 of door een mail te sturen naar customercare@eteck.nl.

      Wij attenderen je erop dat het aanpassen van je voorschotbedrag op eigen risico is. De jaarnota kan door verlaging van het voorschotbedrag hoger uitvallen dan je verwacht. Daarnaast kun je een voorschotbedrag maar 1 keer per jaar zelf verlagen. Verhogen kan wel onbeperkt.

    • Mocht de eerste incassering, om welke reden dan ook, niet gelukt zijn dan incasseren wij rond de 10e van de volgende maand opnieuw.

      Uiteraard kun je er ook voor kiezen om zelf het bedrag wat niet geïncasseerd is, over te maken naar de bankrekening vermeld op de factuur. Deze staat altijd in MijnEteck.

    • Ja, dat kan op beide manieren! Vanuit milieuoverwegingen geven wij de voorkeur aan correspondentie per mail. Uiteraard staat je factuur ook altijd in MijnEteck.

    • Er zijn 2 betalingsmogelijkheden.

      De eerste mogelijkheid is betaling per automatische incasso. Het bedrag wordt maandelijks rond de 27ste van je rekening afgeschreven. Hiervoor dien je ons wel een machtiging te geven. Mocht je dit niet gedaan hebben tijdens de aanmelding als klant, dan kun je dat alsnog aanvragen. Vul het formulier in en stuur het aan ons terug.

      De tweede mogelijkheid is betaling per factuur. Je ontvangt de factuur halverwege de maand en dient deze voor het eind van de maand te voldoen. Voor het betalen per factuur wordt een maandelijkse toeslag berekend. De hoogte van de toeslag kan je terugvinden op de tariefkaart in MijnEteck. De kosten voor het betalen per factuur worden als administratiekosten weergegeven op je maandfactuur.

    • Onze tarieven zijn te vinden in het klantportal MijnEteck. Uiteraard kun je het tariefblad ook telefonisch opvragen via 085-0218000 of per email via customercare@eteck.nl.

    • De meest voorkomende vaste kosten hebben we hieronder op een rijtje gezet. Niet alle vaste kosten zijn van toepassing op alle projecten.

      • Aansluiting ruimteverwarming: dit bedrag betaal je voor de aansluiting op het systeem van Eteck;
      • Meettarief: dit bedrag betaal je voor de meettarieven om deze op afstand uit te lezen;
      • Afleverset: dit bedrag betaal je voor het systeem in de woning;
      • Vaste kosten ruimtekoeling: dit bedrag betaal je voor eventuele koeling die wij het hele jaar door aanbieden.

      Meer informatie vind je op het tariefblad in MijnEteck.

      Op diverse projecten is de Warmtewet van toepassing. Deze wet is bedoeld om bewoners te beschermen tegen te hoge tarieven wanneer ze geen keuze hebben om over te stappen naar een andere warmteleverancier. Deze wet geeft leveranciers richtlijnen waaraan zij zich moeten houden. Dit geldt onder andere voor de kosten die leveranciers van warmte in rekening mogen brengen. Om de kosten zo overzichtelijk mogelijk te maken, hebben wij de vaste kosten zoveel mogelijk uiteengezet.

    • Indien van toepassing op jouw project, ontvang je een jaarnota. Wij maken de jaarnota’s op in de eerste 8 weken van het nieuwe jaar. Dit doen wij niet in een specifieke volgorde. Mocht je begin maart geen jaarnota hebben ontvangen, neem dan contact op met onze Customer Care afdeling.

      Telefonisch te bereiken via 085-0218000 of per mail via customercare@eteck.nl.

    • In de eerste weken van het nieuwe jaar ontvang je onze jaarnota. Hierop staan de kosten die je afgelopen jaar hebt gemaakt plus de bedragen die al betaald zijn als voorschot. Heb je het afgelopen jaar meer betaald dan nodig was? Dan krijg je geld terug. Is het verbruik hoger geweest, dan zul je moeten bijbetalen.

      Op de jaarnota wordt ook een nieuw voorschotbedrag berekend. Dit voorschotbedrag kan je desgewenst zelf wijzigen via ons klantportaal MijnEteck.

    • De factuur als bijlage wordt soms geweigerd bij gebruik van Windows 10. Dit is vervelend maar we hebben een oplossing. Als je de web versie van je mailaccount opent, zie je dat de bijlage er wel bij zit.

      Uiteraard kun je je facturen ook altijd in zien via de klantportal MijnEteck.

    • Salvors regelt administratieve zaken voor ons wanneer er problemen zijn met je betaling(en).

      Als je een brief ontvangt van Salvors, dan betekent dit dat wij enkele facturen aan hen hebben overgedragen. Voor vragen over een brief die je van Salvors hebt ontvangen, verzoeken wij je rechtstreeks met hen in contact te treden. Contactgegevens staan op de brief vermeld.

      Salvors zal, als onze partner, op een efficiënte manier op zoek gaan naar een gezamenlijke oplossing om de betalingsachterstand in te lopen.

    • Contactgegevens kun je zelf aanpassen in MijnEteck. Nog geen inloggegevens? Maak dan hier je account aan.

      Liever telefonisch (085-0218000) of per email (customercare@eteck.nl) je wijziging(en) doorgeven, dat kan natuurlijk ook gewoon.

    • Dit kan via de klantportal MijnEteck wanneer je al eens eerder een machtiging voor automatische incasso hebt afgegeven. Mocht je dit nog niet hebben gedaan dan kun je een machtigingsformulier vinden in MijnEteck.

      Een wijziging van je rekeningnummer kan uiteraard ook telefonisch (085-0218000) of via email (customercare@eteck.nl) worden doorgegeven.

    • Alle informatie betreffende ons rekeningnummer/IBAN nummer en tenaamstelling kunt u vinden op de desbetreffende factuur of jaarnota. Deze staan altijd in het klantportal MijnEteck.

    • Dat zijn de:

      • Aansluitvoorwaarden consumenten kleiner dan 100 kW
      • Algemene Leveringsvoorwaarden consumenten kleiner dan 100 kW

      Beide voorwaarden zijn te lezen in de klantportal MijnEteck.

    • Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen per week via telefoonnummer 085-0218000. Geef hierbij duidelijk aan dat het om een storing gaat. Mocht de installatie een storingscode aangeven, geef deze dan ook aan ons door.

      Als er een defect is of je vermoed dat er een afwijking in de techniek is meldt dit dan via ons selfservice portal MijnEteck. Telefonisch doorgeven mag uiteraard ook gewoon via 085-0218000.

    • Als je een storing doorgeeft via telefoonnummer 085-0218000, kan later blijken dat de storing buiten onze verantwoordelijkheid valt.

      Dit geldt bijvoorbeeld voor problemen in de binnenhuisinstallatie zoals de vloerverwarming en thermostaten. Deze maken veelal geen onderdeel uit van de installatie van Eteck. In veel gevallen ligt de verantwoordelijkheid van de binnenhuisinstallatie bij de bewoner zelf of de verhuurder.

      Mochten onze medewerkers het vermoeden hebben dat de bron van de storing buiten onze verantwoordelijkheid ligt, dan zullen zij vragen om akkoord te gaan met mogelijk additionele kosten.

    • Heb je een boiler in huis?

      Wellicht heb je net een warme douche of warm bad genomen. Of op een andere manier voor langere tijd gebruik gemaakt van warm (tap)water. Doordat de boiler begrensd is aan een maximale hoeveelheid water, is deze waarschijnlijk leeg.

      Bij sommige type warmtepompen kan de instelling gewijzigd worden zodat deze sneller opwarmt. Kijk hiervoor in de handleiding van jouw warmtepomp. Even geduld en je kunt weer gebruik maken van warm (tap)water.

      Heeft je geen gebruik gemaakt van een warme douche/bad en ook niet op een andere manier langdurig warm water verbruikt of helemaal geen boiler in huis?

      Neem dan contact op met onze afdeling Custormer Care via telefoonnummer 085-0218000.

    • Mogelijk wordt dit geluid veroorzaakt door de warmte installatie van Eteck of door onderdelen in de binnenhuisinstallatie. Dit kun je controleren door alle afsluiters van de warmte-unit, in tegengestelde richting van de leiding, dicht te draaien.

      Stopt het geluid niet neem dan contact op met uw binnenhuisinstallateur of verhuurder.

      Stopt het geluid wel, dan ligt de oorzaak waarschijnlijk in de warmte-unit. Neem in dit geval contact op met Eteck via MijnEteck, via telefoonnummer 085-0218000 of per email via customercare@eteck.nl.

    • De meterstand van de warmte wordt weergegeven op een digitale meter in de meterkast of berghok. Deze meterstand wordt veelal weergegeven in GJ.

      Ontvang je ook warm tapwater en/of koud drinkwater van Eteck dan zit de watermeter vlakbij de warmtemeter. Deze waarde wordt aangegeven in m3.

      Als er kostendelers op de radiatoren zitten, dan kun je de meterstanden hiervan rechtstreeks aflezen. Eteck zal in dat geval deze eenheden omrekenen naar een warmteverbruik.

      Iedere woning is anders en er bestaan dus ook individuele verschillen. Voor de exacte situatie in jouw woning verwijzen wij naar de informatiekaart in het klantportal MijnEteck.

    • Het warmteverbruik is afhankelijk van veel factoren, zoals de positie van de woning, je warmwater verbruik en de gezinssamenstelling. Al deze factoren spelen een rol.

      Het gemiddelde warmteverbruik van een huishouden is ongeveer 25 Gigajoule per jaar. Jouw verbruik kan hier dus van afwijken.

    • Warmtepompen zijn in principe vergelijkbaar met koelkasten. Dit houdt in dat ze onderhoudsvrij zijn en dus niet periodiek gecontroleerd hoeven worden. Enkele warmtepompen worden wel onderhouden. Dit kan niet op aanvraag maar wordt vanuit Eteck geïnitieerd. Je ontvangt hierover bericht als dit voor jouw geldt.

      Indien je een storing aan je warmtepomp hebt kun je dit melden via ons telefoonnummer 085-0218000.

    • De contractduur is 30 jaar. Eteck draagt zorg dat er 30 jaar lang een werkende warmtepomp/afleverset aanwezig is in de woning.

      De exacte voorwaarden hiervan vind je in de Algemene leveringsvoorwaarden en Aansluitvoorwaarden. Deze documenten zijn te vinden in de klantportal MijnEteck.